God morgon.

Har varit hos tandläkaren idag och fått min bettskena som jag ska ha på mig när jag sover, skönt. Nu kanske mina konstanta huvudvärkar försvinner. Sitter i skolan och väntar på att vi ska lägga upp ett schema för nästa år. Men eftersom att jag är klar med mina uppgifter som jag hade kvar så väntar jag bara på att få besked om jag är godkänd och på att få mina betyg. 

Satt igår och kollade jobb. Fan va jag ångrar att jag inte valde en utbildning/linje där man faktiskt utbildar sig till något. Jag har funderat länge och jag kommer definitivt att studera vidare på universitet. Problemet jag har just nu är att jag vet inte vad jag vill bli = jag vet inte vilken utbildning jag ska välja. Så mitt sökande för det rätta yrket och utbildning fortsätter. Har börjat med att läsa lite om alla möjliga arbeten, både såna jag tycker verkar intressanta och såna jag aldrig skulle kunna tänka mig. För ibland så vet man ju faktiskt inte allt om ett arbete. 

Läste en super bra artikel idag på DN.se om vår finansminister Anders Borg. Han berättade att när han var ung så hoppade han av gymnasiet för att senare läsa upp sina betyg på komvux och vidareutbilda sig senare i livet. Det känns ändå skönt att veta att man kan göra sådana val här i livet och ändå sluta upp som en fruktansvärt framgångsrik person. Han har nyligen blivit utsedd till 2011 års Europas bästa finansminister av tidningen Financial Times. Mäktigt! 

Nej nu ska jag fortsätta läsa vidare. Ha en fin dag!





Bild lånad härifrån.

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback