Nya, större och bättre planer!

Nu ni! Efter denna helgen kommer jag definitivt inte gå ut på ett bra tag. Mådde inte bra på lördagen, kände verkligen vad hela veckan var förstörd. Men nu kör vi igen! Ska börja med att äta varannan timma och skära ner ordentligt på kolhydrater och socker. Att kombinera det med träning, promenader osv kommer nog bli riktigt bra!

Jag älskar ju grönt te och morötter, så det kör jag mycket på att dricka och äta. Klart att det blir en kaffe eller så ibland, men man kan inte vara superstenhård JÄMT. Det blir inge roligt då, klart det ska vara kul och hållbart att träna och bli av med lite kilon.

Igår tog jag en promenad på ca 30 min i rask takt på eftermiddagen och på kvällen en till på 30 min. Även fast jag var lite bakis, så tänkte jag inte på det som träning. För gör jag det när jag är bakis så blir det liksom inge kul. Man mår ju inte så bra.. ;) Var hemma hos min moster igår och hon bjöd på godaste middagen! Pasta med varmkorv och en stoooor sallad. Herre va gott det var!

Nu idag har jag ätit varannan timme. En morot, lite coleslaw och en mandarin. Nu snart blir det middag. Då blir det stek med gräddsås, coleslaw, sallad, gröna bönor, morötter och potatis. Visst låter det gott? Det vattnas i munnen bara jag tänker på det. Ska dock skippa potatisen för att undvika att bli så otroligt mätt. Ni vet hur det kan kännas att man blir tung som en sten när man har ätit mycket pasta, potatis, ris eller bröd? Just det vill jag undvika. Speciellt med ris, för jag känner oftast inte hur mätt jag egentligen är (mycket för att jag äter för snabbt) och ris sväller ju i magen och då blir man helt plötsligt dubbelt så mätt. Det är då jag liksom "spränger ut" magsäcken.

Som min moster sa till mig igår. Om man inte tänker på det som att banta, när man vill gå ner i vikt så går det SÅ mycket lättare. Och det är så sant! Det går jättebra för mig just nu. Jag behövde en spark i baken och det fick jag också.

Nu ska jag duka bordet, så blir det en liten famlijemiddag!

kram

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback