120215

Vart fan har min motivation tagit vägen? Jag förstår inte. Den är som bortblåst och har varit det senaste året. Har gjort allting (och då menar jag ALLT) i typ sista sekunden, på halvfart och med automatik, alltså ingenting med riktig passion. Det enda jag har gjort med riktig vilja och passion under det senaste året var när jag satsade stenhårt på körkortet. Annars, helt jäkla dött. Försöker finna inspiration, motivation och passion. Det känns som att allt är lönlöst i den situationen jag sitter i just nu. Att jag måste vänta med motivation av någon anledning? Att jag ska göra allt i sista sekund för att jag har ingen ork eller vilja till att göra någonting. En stor sak som jag vet tynger ner mig, det är mitt jobb. Fullkomligt hatar det och det hjälper inte att chefen är otrevlig och en tvättäkta bitterf*tta. Det har varit hur mycket krångel som helst med min lön det senaste halvåret och jag fick tjata i 2 månader för att ens få några få hundralappar tillbaka (som för övrigt var för lite). Nu har det varit fel på lönen de 2 sista månaderna och jag vet inte riktigt om jag orkar ta upp en fight med min chef och möjligtvis behöva dra in facket i det hela. Funderar skarpt på att bara strunta i det och säga upp mig så fort jag kan. Eller ja, kan och kan. Jag KAN säga upp mig när jag vill, men det handlar om pengarna. Äckligt svårt att få jobb här i värmland, även om det är extrajobb. Och NEJ jag tänker inte jobba med teleförsäljning/undersökningar. Däremot, funderar jag att söka på annan ort, det är så mycket lättare att få jobb på vissa ställen. Nu har jag kommit in på fel spår, men men!


På torsdag ska jag sova hos kära Niclas. När jag är med honom brukar jag suga åt mig så mycket av hans positiva energi och tanka. Han är bäst på att ge mig bra idéer och peppa mig. En riktig klippa skulle jag vilja säga att han är faktiskt. Sen skadar det ju inte att vi skrattar så vi kiknar varje gång vi träffas, du är bäst!! <3

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback