Kära Sannie...

...mamma kommer inte hem nu. Det hjälper inte att du hoppar på dörren.

Sannie kom upp till mig för 10 min sen, hon var blöt, kall & var riktigt andfådd.

Hon hade hoppat som en dåre på ytterdörren någon timma innan och helt plötsligt hade det blivit tyst, jag tänkte inte mer på det och fortsatte att försöka sova. Men jag lyckades inte somna & behövde gå på toaletten. Jag hörde Sannies tassar släpa sig upp för den (för henne) alltför långa trappan. Hon var iskall, hon hade lyckats hoppat så febrilt på dörren att låskåpan hade åkt upp, hennes klor hade låst upp dörren & tillslut fått ner handtaget. Sannie är extremt fäst vi mamma & mamma är inte hemma för tillfället. Hon skulle till sin matte.

Jag gav henne den sista maten som fanns kvar i kylskåpet & lite vatten. Sen la jag ut ett gammalt duntäcke på mitt golv och efter noggrann bäddning av Sannie la hon sig ner. Hoppas hon somnar nu, jag behöver också sömn.

Godnatt alla nattugglor & ni andra med hundar som är jobbiga (men helt underbara).


Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback